Prvé zľavové portály sa objavili v USA približne pred siedmimi rokmi

26.11.2011 Celý región

Bratislava 25. novembra (TASR) – Prvé zľavové portály typu, aký poznáme dnes, sa objavili v Spojených štátoch amerických v roku 2004. Server woot.com začal vtedy ponúkať každý deň jeden elektronický výrobok s výraznou zľavou. Pre TASR to uviedol výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC) Jozef Dvorský.

\"Významný zlom však nastal až v roku 2008, keď na trh prišiel Groupon. Táto firma začala ponúkať každý deň jednu výraznú zľavu na rôzne služby,\" priblížil Dvorský. Takýto koncept sa podľa jeho slov rýchlo osvedčil a začal sa šíriť ako vírus po celom svete.

Približne po dvoch rokoch putovania sa dostali zľavové portály aj na územie Slovenska. \"Móda zľavových portálov sa dostala na Slovensko z Česka, kde sa darilo projektom ako napríklad slevomat.cz.,\" informoval Dvorský. Pred rokom tak podľa neho ešte takmer nikto nevedel, čo to vlastne zľavové portály sú. \"Dnes sa situácia radikálne zmenila. Zľavové portály sú centrom pozornosti internetovej verejnosti,\" dodal.

Podľa SAEC tak ide o poslednú inováciu v oblasti internetového predaja. \"Trh s internetovými obchodmi je už preplnený, a preto sa aj pozornosť internetových podnikateľov upiera práve smerom k zľavovým portálom,\" vysvetlil Dvorský. Podľa odhadov SAEC funguje dnes na slovenskom trhu niekoľko desiatok takýchto portálov.
 

Vyberte región